Centrum diagnozy i terapii

Magdalena Jakubiec-Nogaj

Jestem neurologopedą, specjalizującym się w pracy z dziećmi do 6 roku życia. Pod moją opieką są dzieci z różnymi potrzebami, m. in. z afazją, z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem, dyslalią, opóźnionym rozwojem mowy. W swojej pracy wykorzystuję komunikację alternatywną (PECS), aby wspomóc rozwój mowy. Pasjonuję się również terapią miofunkcjonalną i normalizacją deficytów w tych obszarach.

Możliwość komunikowania się z otoczeniem determinuje rozwój każdego człowieka, dlatego niezmiernie ważne jest, aby dać odpowiednie wsparcie i szansę dzieciom prezentującym trudności komunikacyjne. Najbliższym środowiskiem dziecka jest rodzina. Tylko dzięki wsparciu, wzajemnej współpracy i wspólnie określonym celom możemy pomóc dziecku rozwijać jego potencjał.

W swojej pracy zawsze stawiam na dobre relacje z dzieckiem, które są podstawą mojego działania. Najbardziej naturalnym środowiskiem działań i motywacji dla dziecka jest zabawa. To właśnie w niej tkwi ogromny potencjał terapii logopedycznej/ neurologopedycznej. Dlatego też dokładam wszelkich starań, aby moi podopieczni czerpali radość i satysfakcję z każdych zajęć, osiągając kolejne sukcesy w swoim rozwoju.

W centrum prowadzę:

  • konsultację dla rodzica i/ lub dziecka;

  • diagnozę logopedyczna/ neurologopedyczną;

  • diagnozę ADOS 2

  • mgr Pedagogiki Opiekuńczo-Wychowawczej

  • studia podyplomowe: Logopedia z elementami neurologopedii

  • studia podyplomowe:  Oligofrenopedagogika

  • studia podyplomowe:  Neurologopedia

  • Wykorzystanie narzędzia ADOS-2 w praktyce klinicznej
  • Certyfikowany terapeuta ortodoncji funkcjonalnej systemu MFS – szkolenie modułowe I, II, III
  • Szkolenie z zakresu zastosowania ICF w pracy z dziećmi
  • Diagnoza i terapia apraksji –  E. Grzelak
  • Fizjologopedia z elementami klejenia funkcjonalnego oraz terapii instrumentalnej twarzy
  • Zaburzenia połykania u dzieci i dorosłych – diagnoza, metody terapii (Mira Rządzka)
  • Diagnostyka i mioterapeutyczna stymulacja zaburzeń oralnych u noworodków i niemowląt (M. Rządzka)
  • Rozszczepy wargi i podniebienia (E. Radkowska)
  • Picture Exchange Communication System  (PECS) – poz. I i II
  • Dziewięć bazowych umiejętności komunikacyjnych
  • Certyfikowany terapeutaThe Early Start Denver Model(ESDM) – terapia małych dzieci z autyzmem od 12 m-ca życia
  • Diagnostyka i terapia neurologopedyczna zaburzeń funkcji oralnych, związanych  z dysfunkcją pasażu pokarmowego oraz symptomatologia dysfagii – moduł I i II
  • Neurofizjologiczne podstawy procesów Integracji Sensorycznej – I stopień
  • Oral Placement Speech Disorders: Assessment and Program Plan Development (Zaburzenia ustno-motoryczne: diagnoza i tworzenie programu terapii) – Terapia Pozycji Oralnej
  • Programowanie języka dla osób z trudnościami w komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją)
  • Budowanie systemu językowego dzieci z opóźnionym rozwojem mowy i alalią (SLI)
  • Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych