Centrum diagnozy i terapii

Iwona Lach

Jestem pedagogiem specjalnym,  terapeutą Integracji Bilateralnej,  Terapii Ręki oraz Trenerem Umiejętności Społecznych. Na co dzień pracuję z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną, ruchową oraz dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. W swojej pracy stawiam na indywidualne podejście do dziecka koncentrując się na obszarach, które są dla niego jeszcze nieznane, ale dostępne dla jego możliwości. Najważniejszymi są dla mnie  umiejętności funkcjonalne oraz komunikacyjne. Chętnie wprowadzam bądź kontynuuję pracę na komunikacji alternatywnej/wspomagającej takiej jak PECS czy Mówik. Ponad to  dużą wagę przywiązuję do efektywnej współpracy z rodzicami angażując ich w formułowanie celów terapii oraz ich osiąganie. Podczas zajęć stawiam na radosną atmosferę oraz budowanie pozytywnych relacji zarówno z dzieckiem jak i jego rodzicami.

Zapraszam do Centrum Diagnozy i Terapii na :

  • Diagnozę pedagogiczną przeznaczona dla dzieci od 1 miesiąca do 9 roku życia. Pozwala ona na ustalenie, czy dziecko rozwija się harmonijnie oraz zgodnie z oczekiwaniami rozwojowymi określonymi w ramach każdego przedziału wiekowego. Diagnoza wykonuje w oparciu o KORP. Narzędzie jest standaryzowane i normalizowane na populacji dzieci polskich.
  • terapię oraz diagnozę Integracji Bilateralnej, na podstawie której tworzony jest Indywidualny Program zawierający sekwencje kolejnych układów ćwiczeń stosowanych w określonej kolejności , modyfikowanych wraz z postępami oraz potrzebami dziecka. Wybrane ćwiczenia z programu terapeutycznego przekazywane są rodzicom do pracy w domu. Istotna dla efektów terapii jest współpraca  oraz systematyczność pracy z dzieckiem w domu.
  • Trening Umiejętności Społecznych (TUS) prowadzony przez dwóch terapeutów w małolicznych grupach dostosowanych pod względem wieku oraz potrzeb.
  • studia licencjackie : Pedagogika: Psychoprofilaktyka zaburzeń i wspomaganie rozwoju 
  • studia magisterskie: Pedagogika specjalna: Terapia pedagogiczna i rewalidacja indywidualna 
  • studia podyplomowe;
  • Pedagogika specjalna: Edukacja, terapia i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu;
  • Edukacja elementarna: wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna 
  • Pedagogika specjalna: edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika)
  • Terapeuta Integracji Bilateralnej 
  • KORP- Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego do diagnozy dzieci w wieku od 1. miesiąca do końca 9. roku życia      7960/2022/KORP
  • TUS- Trening Umiejętności Społecznych
  • Terapia ręki II stopień
  • PECS – Picture Communication System
  • NVC- Porozumienia bez przemocy 
  • Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne 
  • Mówik- Obsługa i wykorzystanie programu MÓWik w terapii i życiu codziennym osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi  indywidualne podejście do dziecka koncentrując się na obszarach, które są dla niego jeszcze nieznane, ale dostępne dla jego możliwości. Najważniejszymi są dla mnie  umiejętności funkcjonalne oraz komunikacyjne. Chętnie wprowadzam bądź kontynuuję pracę na komunikacji alternatywnej/wspomagającej takiej jak PECS czy Mówik. Ponad to  dużą wagę przywiązuję do efektywnej współpracy z rodzicami angażując ich w formułowanie celów terapii oraz ich osiąganie. Podczas zajęć stawiam na radosną atmosferę oraz budowanie pozytywnych relacji zarówno z dzieckiem jak i jego rodzicami.