Centrum diagnozy i terapii

Edyta Szczotka

Jestem oligofrenopedagogiem oraz terapeutą pedagogicznym. Na co dzień pracuję z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną, ruchową oraz z dziećmi ze spektrum autyzmu. Prowadzę zajęcia polisensoryczne z elementami arteterapii. Dodatkowo jestem animatorem zabaw dla dzieci. W pracy z dziećmi koncentruję się na dostosowaniu zajęć do indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci, a także rozwijaniu i poszerzaniu ich umiejętności. Prowadzone terapie opieram na stymulowaniu umiejętności twórczych, społecznych, komunikacyjnych oraz poznawczych. Zawsze stawiam na pozytywną oraz bezpieczną atmosferę podczas zajęć.

Zapraszam do Centrum Diagnozy i Terapii na :

Arteterapię z wykorzystaniem przede wszystkim sztuk plastycznych, przeplataną również innymi formami oddziaływań m.in. bajkoterapii i terapii dźwiękiem. Zajęcia odbywać się będą w małych grupach dobranych pod względem wieku oraz umiejętności.

Terapia z wykorzystaniem sztuk plastycznych pozwala na rozwinięcie m.in.:

  • umiejętności stosowania różnych technik plastycznych: malowanie, rysowanie, rzeźbienie, lepienie;
  • rozwoju psychoruchowego – usprawnianie zręczności rąk, szybkości i koordynacji ruchów;
  • wyobraźni twórczej;
  • orientacji przestrzennej oraz spostrzegawczości.

Dodatkowo głównym celem arteterapii jest zrozumienie i nazywanie swoich emocji, a także ich regulowanie. Samo tworzenie wspiera odnajdywanie własnego potencjału oraz ma wpływ na poczucie sprawczości i odreagowanie napięć. Niezbędnym elementem jest również odczucie relaksu i chwilowe zapomnienie o istniejących trudnościach.

  • Studia licencjackie: Oligofrenopedagogika z arteterapią

  • Studia magisterskie: Pedagogika: pedagogika przedszkolna z wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka

  • Studia podyplomowe: wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i wsparcia rodziny

  • Arteterapia w pracy z dzieckiem z autyzmem
  • Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
  • Mówik- Obsługa i wykorzystanie programu MÓWik w terapii i życiu codziennym osób ze
  • złożonymi potrzebami komunikacyjnymi
  • KORP- Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego do diagnozy dzieci w wieku od 1. miesiąca do końca 9. roku życia
  • PECS – Picture Communication System
  • TUS- Trening Umiejętności Społecznych